на5ку

Про "Джерела"

 — Історія
 — Установчі документи
 — Структура
 — Річні звіти
 — Проекти - виконані
 — Проекти - діючі

Послуги "Джерел"

 — Тренінгові
 — Реабілітаційні
 — Інформаційні
 — Консультаційні
 — Гуманітарні
 — Соціальний супровід
 — Методичні

Інформація для

 — Родин
 — Фахівців
 — Благодійників
 — Студентів
 — Журналістів

Ресурси

 — Публікації
 — Хрестоматії
 — Бібліотека
 — Прокат
 — Соціальні послуги Києва
 — Модульні курси
 — Дистанційне навчання

Партнери

 — Влада
 — Міжнародні
 — НДО України
 — Благодійники

Тренінги

 Особливості волонтерської роботи учнів старших класів загальноосвітніх шкіл в агенції соціальної реабілітації для дітей і молоді зі зниженим інтелектом.

Мета тренінгу: Підготувати учнів 8х-10х класів до волонтерської роботи в ролі помічників педагогів на заняттях в агенції соціальної реабілітації для дітей та молоді зі зниженим інтелектом.

Завдання тренінгу:

1. Ознайомити учасників з проблемою клієнтів закладу, дати опис групи клієнтів.

2. Ознайомити учасників з місією, цінностями, історією, програмами та службами організації, її планами на майбутнє.

3. Навчити учасників розуміти мету і завдання, функції діяльності волонтерів в організації, дотримуватися укладеного контракту.

4. З`ясувати характерологічні особливості кожного учасника, його мотивацію до волонтерської діяльності, потенційні можливості і обмеження.

5. Ознайомити підлітків із основними прийомами і методами роботи з користувачами агенції соціальної реабілітації для дітей та молоді зі зниженим інтелектом та сприяти оволодінню ними.

Тривалість тренінгу - 18 академічних годин (2 дні)

  Захист прав і представництво інтересів інтелектуально неповносправної молоді

Мета тренінгу: підготувати батьків інтелектуально неповносправної молоді до участі в кампаніях по захисту прав своїх дітей та представництва їх інтересів

Завдання тренінгу:

1. Окреслити проблеми порушення прав інтелектуально неповносправної молоді.

2. Ознайомити учасників тренінгу з документами ООН і міжнародних організацій з питань захисту прав людини. Дати огляд національного законодавства у сфері прав та основних свобод людини.

3. Дати визначення поняття "Самопредставництво" та "представництво інтересів". Познайомити учасників з основними методами самопредставництва у зарубіжних організаціях ("People First", "Mencap").

4. Відпрацювання учасниками тренінгу навичок самопредставництва інтересів та захисту прав.

Тривалість тренінгу - 18 академічних годин (2 дні)

  Створення моделі закріплення вдома навичок самообслуговування, здобутих у реабілітаційному центрі, у дітей та молоді з особливими потребами у рамках спеціалізованої служби "Родинний дім"

Мета тренінгів: навчити матерів методам закріплення удома базових навичок самообслуговування, здобутих у реабілітаційному центрі, поширити досвід роботи з родиною у рамках спеціалізованої служби "Родинний дім".

Теми тренінгів:

1. Мета та завдання програми. Завдання батьків виховати дитину самостійною.

2. Набуття навичок у клієнта привернути увагу до своїх потреб та звернутися по допомогу.

3. Обмін досвідом: режим дитини вдома.

4. Уміння задовольнити свої потреби самостійно.

5. Обмін досвідом: участь дитини у вирішенні побутових проблем сім'ї.

6. Ознайомлення з правилами користування електроприладами в квартирі.

7. Обмін досвідом: взаємини між братами та сестрами в сім'ї.

8. Уміння слідкувати за чистотою свого тіла та правильно використовувати при цьому косметичні засоби.

9. Оволодіння навичками самообслуговування: заохочення та покарання.

10. Поняття про медичну допомогу та правила використання ліків.

11. Вплив найближчого оточення на засвоєння навичок самообслуговування вдома (бабусі, дідусі, знайомі, друзі, сусіди).

12. Підтримання чистоти у приміщенні (своїй кімнаті).

13. Створення середовища, яке б сприяло засвоєнню навичок самообслуговування вдома.

14. Догляд за домашніми рослинами.

15. Дитина і місто.

16. Ознайомлення з правилами поведінки на дорогах та з дорожніми знаками.

17. Закріплення побутових стереотипів: ранок, вечір, будній день.

18. Підбір одягу відповідно до пори року

19. Закріплення побутових стереотипів: родинні свята.

20. Підготовка до самостійного користування ліфтами, ескалаторами, сходами.

21. Закріплення побутових стереотипів: небезпечна ситуація.

22. Приготування їжі самостійно ( прості варіанти бутербродів, чай, яєчня ).

23. Ознайомлення та закріплення необхідних правил поведінки вдома та в громадських місцях.

Тривалість тренінгу - 72 академічних годин (8 днів)

  Делегування повноважень соціального працівника базового рівня одному з батьків, які виховують дитину-інваліда з функціональними обмеженнями

Мета тренінгу: ознайомлення слухачів із критеріями належності до зазначеної групи клієнтів, законодавчими гарантіями державної допомоги, декларованими ООН стандартами соціальної роботи для зазначеної групи, системою державної допомоги у інтернатних закладах системи соціального захисту населення, охорони здоров'я та освіти. Особлива увага надається формам та методам базової соціальної роботи із дітьми-інвалідами.

Завдання тренінгу:

1. Проаналізувати нормативно-правову базу державної допомоги дітям-інвалідам та їх родинам, співставити конституційні гарантії громадянських прав через призму текстів підзаконних актів, що регламентують механізм їх реалізації.

2. Ознайомити слухачів із базовими міжнародними документами стосовно прав дітей-інвалідів та стандартів соціальної допомоги, спонукати до співставлення цих стандартів із державними гарантіями у нашій державі. 3. Дати слухачам уявлення про державну допомогу у закладах

системи соціального захисту населення, освіти, охорони здоров'я та соціальних служб для молоді.

4. Проаналізувати особливі потреби дітей-інвалідів, спричинені стійкою соціальною дезадаптацією та принципи надання комплексної допомоги у громаді, орієнтованої на потреби конкретного клієнта.

5. Навчити визначати пріоритетність потреб конкретного клієнта при оцінюванні та складанні плану втручання за умови обмежених ресурсів, консолідувати ресурси громади для максимально можливого задоволення потреб окремого клієнта та його родини.

6. Ознайомити слухачів із принципами визначення функцій соціального працівника при наданні базових послуг у громаді, а також ознайомити з методами, які застосовуються у такій роботі.

Тривалість тренінгу - 72 академічних годин (6 днів)

  Курс для батьків, які виховують розумово відсталу дитину-інваліда "Мамина школа"

Мета курсу: ознайомлення батьків з особливостями потреб дітей-інвалідів, діючою в Україні системою надання послуг, формами та методами базової допомоги дітям та їх родинам у громаді, методами та прийомами подолання кризових ситуацій, підвищення самооцінки батьків.

Завдання курсу:

1. Ознайомлення батьків з особливостями та потребами дітей з розумовою відсталістю.

2. Корекція батьківсько-дитячих стосунків.

3. Формування у батьків адекватної самооцінки.

4. Корекція емоційних реакцій батьків.

5. Розвиток умінь подолання життєвих труднощів.

Тривалість тренінгу - 18 академічних годин (2 дні)

  Планування курсу "Дистанційне навчання"

Мета курсу: розробити загальний підхід до створення курсу дистанційного навчання, структуру курсу, розглянути ефективні методи викладання при використанні програми Blackboard.

Завдання курсу:

1. Розглянути основні принципи розвитку курсу дистанційного навчання у соціальній сфері.

2. Вибрати та підготувати команду фахівців, яка буде адмініструвати курс дистанційного навчання.

3. Вивчити методики дистанційного навчання, його цілі, об'єкти та методи.

4. Дослідити існуючі проблеми сертифікації курсів дистанційного навчання: досвід Голландії та України.

5. Ознайомлення з технічним забезпеченням курсу дистанційного навчання.

Використання програми Blackboard.

Тривалість тренінгу - 18 академічних годин (2 дні)

  Соціальні послуги розумово відсталим людям на рівні громади

Мета тренінгу: ознайомити учасників із діючою в Україні системою надання послуг, з теоретичними та практичними засадами сучасних підходів здійснення соціальної роботи із розумово відсталими клієнтами та їх родинами на рівні громади.

Завдання тренінгу:

1. Ознайомити студентів із чинною в Україні класифікацією розумової відсталості за МКХ-10 та критеріями надання статусу інваліда розумово відсталій особі.

2. Проаналізувати нормативно-правову базу державної допомоги розумово відсталим клієнтам та їх родинам, співставити конституційні гарантії громадянських прав через призму текстів підзаконних актів, що регламентують механізм їх реалізації.

3. Ознайомити студентів із базовими міжнародними документами стосовно прав розумово відсталих людей та стандартів соціальної допомоги, спонукати до співставлення цих стандартів із державними гарантіями у нашій державі.

4. Дати студентам уявлення про державну допомогу у закладах системи соціального захисту населення, освіти, охорони здоров'я та соціальних служб для молоді.

5. Проаналізувати особливі потреби розумово відсталих клієнтів, спричинені зниженим інтелектом і стійкою соціальною дезадаптацією, та принципи надання комплексної допомоги у громаді, орієнтованої на потреби конкретного клієнта.

6. Навчити визначати пріоритетність потреб конкретного клієнта при оцінюванні та складанні плану втручання за умови обмежених ресурсів, консолідувати ресурси громади для максимально можливого задоволення потреб окремого клієнта та його родини.

7. Ознайомити студентів із принципами визначення функцій соціального працівника при роботі мультидисциплінарної команди агенції, що працює у громаді, а також із методами, які застосовуються у такій роботі.

8. Ознайомити студентів з Київською моделлю соціальних послуг для людей з розумовою відсталістю на рівні громади.

Тривалість тренінгу - 72 академічні години (6 днів)

 
Design-centre 2004