на5ку

Про "Джерела"

 — Історія
 — Установчі документи
 — Структура
 — Річні звіти
 — Проекти - виконані
 — Проекти - діючі

Послуги "Джерел"

 — Тренінгові
 — Реабілітаційні
 — Інформаційні
 — Консультаційні
 — Гуманітарні
 — Соціальний супровід
 — Методичні

Інформація для

 — Родин
 — Фахівців
 — Благодійників
 — Студентів
 — Журналістів

Ресурси

 — Публікації
 — Хрестоматії
 — Бібліотека
 — Прокат
 — Соціальні послуги Києва
 — Модульні курси
 — Дистанційне навчання

Партнери

 — Влада
 — Міжнародні
 — НДО України
 — Благодійники

Анотація модульного курсу

Навчання організовано в рамках проекту “Якість життя – створення майстерні для інвалідів з глибоким ступенем розумової відсталості, які за українським законодавством не підлягають працевлаштуванню” ІВРР Тасіс Європейської комісії, що розпочав свою діяльність з 1 січня 2004 року.

Курс провадиться благодійним товариством допомоги інвалідам та особам із інтелектуальною недостатністю "Джерела" із залученням фахівців Інтернаціонального союзу (Німеччина, Гессен)

Навчання є безкоштовним.

Набір на курси провадиться постійно починаючи з 1.02.04

Загальна інформація про курс

Мета курсу: ознайомити учасників із діючою в Україні системою надання послуг, з теоретичними та практичними засадами сучасних підходів здійснення соціальної роботи із розумово відсталими клієнтами та їх родинами на рівні громади.

Мова: Українська

Тривалість: 2 тижні

Загальна кількість годин: 72

Теоретична частина - 40

Особлива увага надається оволодінню практичними уміннями і навичками та інноваційному досвіду організації трудових майстерень.

Для слухачів організовано стажування у творчих майстернях для розумово відсталих осіб БТ “Джерела” (виготовлення свічок, мила, паперових виробів, мозаїки, бісеру, килимарства) а також у трудовому центрі “Трамплін”.

Анотація:

Люди зі значно зниженим інтелектом у будь-якій країні безумовно визнаються такою групою клієнтів, яка потребує кваліфікованої соціальної допомоги, передусім на рівні громади, упродовж усього життя - адже знижена здатність до соціальної адаптації є одним із провідних критеріїв їх належності до зазначеної групи. Сьогодні в Україні державна допомога здебільшого надається на базі інституцій систем соціального захисту населення, освіти та охорони здоров'я і не відповідає сучасним вимогам та стандартам, декларованим Організацією Об'єднаних Націй.

Програма курсу розрахована на працівників недержавних та державних соціальних закладів України, які безпосередньо надають послуги людям з розумовою відсталістю та їх родинам (заклади державної системи соціального захисту, соціальних служб для молоді, громадських організацій).

Завдання курсу:

Ознайомити слухачів із чинною в Україні класифікацією розумової відсталості за МКХ-10 та критеріями надання статусу інваліда розумово відсталій особі.

Проаналізувати нормативно-правову базу державної допомоги розумово відсталим клієнтам та їх родинам, співставити конституційні гарантії громадянських прав із реальними гарантіями, викладеними у текстах підзаконних актів, що регламентують механізм їх реалізації.

Проаналізувати особливі потреби розумово відсталих клієнтів, спричинені зниженим інтелектом та стійкою соціальною дезадаптацією та принципи надання комплексної допомоги у громаді, орієнтованої на потреби конкретного клієнта.

Навчити визначати пріоритетність потреб конкретного клієнта при оцінюванні та складанні плану втручання за умови обмежених ресурсів, консолідувати ресурси громади для максимально можливого задоволення потреб окремого клієнта та його родини.

Ознайомити із принципами визначення функцій соціального працівника при роботі мультидисциплінарної команди закладу , що працює у громаді, а також нагадати про методи, які застосовуються у такій роботі.

Ознайомити із закладами та послугами Київської моделлі соціальних послуг для людей з розумовою відсталістю на рівні громади.

Після опанування курсу слухачі повинні знати:

сутність чинної в Україні класифікації розумової відсталості за МКХ-10;
критерії надання статусу інваліда розумово відсталій особі;
основні положення нормативно-правових актів, що визначають принципи надання державної допомоги розумово відсталим клієнтам та їх родинам;
основні положення базових міжнародних документів стосовно прав розумово відсталих осіб та принципів надання соціальної допомоги цій групі клієнтів;
принципи надання державної допомоги розумово відсталим клієнтам у закладах системи соціального захисту населення, освіти, охорони здоров'я та соціальних служб для молоді;
особливості потреб розумово відсталих клієнтів, спричинених зниженим інтелектом та стійкою соціальною дезадаптацією;
складові комплексної допомоги у громаді, орієнтованої на потреби конкретного клієнта;
пріоритетність потреб конкретного клієнта при оцінюванні та складанні плану втручання за умови обмежених ресурсів,
принципи активізації ресурсів громади для максимально можливого задоволення потреб окремого клієнта та його родини.
функції соціального працівника при роботі у складі мультидисциплінарної команди агенції, що працює з розумово відсталими клієнтами у громаді;
методи, які застосовуються при роботі з розумово відсталим клієнтом та його родиною у громаді.

Слухачі мають опанувати навички:

спілкування із розумово відсталим клієнтом,
спілкування із родичем розумово відсталого клієнта та опікуном,
аргументування своєї позицію щодо складеного плану втручання перед мультидисциплінарною командою та родичами,
аналізу чинної нормативно-правової бази з точки зору виявлення та відстоювання прав на державну допомогу конкретного клієнта.
Слухачі також повинні набути вмінь:
аналізу потреб клієнта та його родини,
складання плану втручання за умов обмежених ресурсів,
консолідації ресурсів громади для максимально можливого задоволення потреб клієнта та його родини,
роботи у команді сервісної агенції для розумово відсталих осіб,
складання посадових обов'язків соціального працівника, який надає допомогу розумово відсталим клієнтам та їх родинам за місцем проживання у державних та недержавних агенціях,
вибору та застосування ефективних методів роботи для максимально можливого задоволення потреб клієнта з огляду на обмеження конкретного закладу.

 Далі >>> 

 
Design-centre 2004